۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

پاسخ چیت‌چیان به پرسش‌های مهر؛

پیشنهادات وزارت نیرو برای تغییر قیمت آب و برق/ 30 پیشنهاد به کارگروه احیای دریاچه ارومیه رسید

پیشنهادات وزارت نیرو برای تغییر قیمت آب و برق/ 30 پیشنهاد به کارگروه احیای دریاچه ارومیه رسید

وزیر نیرو با بیان اینکه قیمت‌های حامل های انرژی و آب در سطح ملی باید مورد تصمیم گیری قرار گیرد، گفت: درباره این موضوعات پیشنهادی داریم که باید در سطح دولت و پس از آن در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و هر زمان که این موضوع به یک نتیجه برسد، اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود چیت چیان امروز در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا وزارت نیرو برنامه جدیدی برای افزایش قیمت آب و برق دارد یا خیر؟ گفت: موضوع قیمت‌های حامل های انرژی و آب در سطح ملی باید مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

وزیر نیرو افزود: درباره این موضوعات پیشنهادی داریم که باید در سطح دولت و پس از آن در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و هر زمان که این موضوع به یک نتیجه برسد، اعلام خواهیم کرد، زیرا نمی خواهم تا زمانی که پیش بینی ها و پیشنهادات به نتیجه نرسیده است، در مورد آنها صحبت کنم که باعث علامت‌های نادرستی به جامعه شود.

وی با تاکید بر اینکه علامت‌هایی که از این حیث به جامعه داده می شود حتما مثبت است، افزود: آنچه که مدنظر من است، عدم توازن بین درآمدها و هزینه های صنعت آب و برق است که واقعا به این صنعت لطمه خواهد زد و کسانی که مستقیما از این وضعیت متضرر خواهند شد، مردم هستند.

چیت چیان افزود: برای اینکه ما آینده اقتصاد، رفاه و ارتقای کیفیت زندگی مردم را تامین کنیم، باید آب و برق را به صورت مطمئن تامین نماییم و تامین این دو خدمت در گرو این است که درآمدها و هزینه ها در یک سطح صحیح قرار گیرد و اگر غیر از این باشد، اولین ضرری که وارد می شود، به خود مردم است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کارگروه احیای دریاچه ارومیه تاکنون چه اقداماتی را انجام داده و به چه نتایجی رسیده است؟ گفت: سه هفته از تشکیل این کارگروه گذشته است و در این مدت یک کارگروه تخصصی ایجاد کردیم و قریب به 30 پیشنهاد جدید به این کارگروه رسیده و در حال بررسی هستند و امیدواریم در همان ظرف زمانی که دولت تعیین کرده است که یک ماه آینده خواهد بود، نتایج را به هیات دولت تقدیم کنیم و پس از تصمیم‌گیری‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: اخیرا کارگروه تخصصی فراخوان عمومی را اعلام کرده است تا از دانشگاهیان، متخصصان و صاحب نظران پیشنهادات و نظرات را اخذ کنند، مسلما این پیشنهادات نه تنها برای دریاچه ارومیه بلکه برای کلیه تالابهای کشور مفید خواهد بود و نتایج آنها جمع بندی خواهد شد و تصمیم گیری می‌شود و امیدواریم که به دنبال آن اقدامات لازم برای تغییر روند دریاچه ارومیه صورت گیرد. این تصمیمات پس از طرح در هیات دولت و تصویب آن بلافاصله مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

چیت چیان در خصوص میزان تامین یارانه های نقدی توسط وزارت نیرو گفت: هم اکنون از حدود 430 ریال که برای هر کیلووات ساعت برق پیش بینی شده که از مردم دریافت شود، 166 ریال به سازمان هدفمندی داده می شود. ما معتقدیم این رقم در سطح بسیار بالایی است و از آنجا که 430 ریال کمتر از هزینه واقعی است که این صنعت تحمل می کند (هزینه ای که برای تولید برق مصرف می شود) باید یک تجدیدنظری صورت گیرد و ما پیشنهاداتی دادیم که امیدواریم در لایحه بودجه سال 93 مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2132678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha